Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Nováková, Monika ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Práce zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje zejména psychomotorickému vývoji dítěte od narození až po předškolní věk. Dále se práce zabývá řečovým vývojem dítěte a jednotlivými stadii ontogeneze řeči. Třetí kapitola je věnována narušené komunikační schopnosti se zaměřením na diagnózy opožděného vývoje řeči, dyslalie a vývojové dysfázie. V závěru teoretické části jsou jmenovány a popsány nejčastěji využívané diagnostické materiály, zjišťující úroveň motoriky dětí v předškolním věku. Hlavním cílem empirické části je zjistit úroveň motorických schopností dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Hlavní metodou výzkumu kvantitativního charakteru je sada úloh diagnostikující úroveň motorických schopností. Výsledky 15 zúčastněných probandů jsou následně porovnány se stejně početnou kontrolní skupinou dětí bez narušené komunikační schopnosti. Uvedený výzkum je doplněn dotazníkovým šetřením, které je zaměřeno na psychomotorický vývoj dítěte. Tato část výzkumu umožňuje stanovit míru vlivu psychomotorického vývoje na úroveň komunikační schopnosti dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: Motorické schopnosti, psychomotorický vývoj, narušená komunikační schopnost,...
Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Elsnicová, Kamila ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku AUTOR Kamila Elsnicová KATEDRA Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D. ABSTRAKT Bakalářská práce pojednává o vhodných pohybových aktivitách u dětí předškolního věku. Cílem této bakalářské práce je vytvoření návrhu metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. V teoretické části je věnována pozornost lidské motorice, základním pohybovým schopnostem, motorickému učení a charakteristice předškolního věku. V praktické části je uveden návrh metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro děti předškolního věku. Prvním dílčím úkolem bylo seznámení se se Školními vzdělávacími programy vybraných mateřských škol. Druhým dílčím úkolem bylo metodou polostrukturovaného rozhovoru provedeno dotazníkové šetření s učitelkami tělesné výchovy v prvních třídách základní školy a jeho následná analýza. Na základě získaných výsledků byla navržena metodická příručka vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. Výsledky ukázaly, že většina dětí prvních tříd na začátku školního roku nemá správně osvojené vybrané pohybové dovednosti. Závěrem vyplývá, že pokud budou děti před nástupem do školy systematicky připravovány vhodnými pohybovými aktivitami na zvládnutí vybraných pohybových dovedností, budou lépe zvládat výuku tělesné výchovy na...
Vývoj motorických dovedností u dětí 1. stupně z hlediska testů školní zralosti
Hájková, Klára ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Cílem mého šetření bylo zjistit úroveň motorických dovedností a školní zralosti u dětí předškolního a prvostupňového věku. Diplomová práce se skládá z části teoretické a části praktické. V rámci teoretické části jsem zahrnula problematiku motoriky, školní zralosti, charakteristiky předškolního a prvostupňového období. V praktické části jsem využila metodu testování jemné a hrubé motoriky u dětí z hlediska testů školní zralosti. Vyhodnocené výsledky jsem porovnala mezi jednotlivými ročníky navzájem a s odbornou literaturou. Klíčová slova: motorika, motorický vývoj, motorické dovednosti, školní zralost
Vliv barevného minivolejbalu na šestkový volejbal
Beránková, Terezie ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název práce: Vliv barevného minivolejbalu na šestkový volejbal Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit na základě získaných informací, jak trenéři minivolejbalu přistupují k trénování dětí v mladším školním věku, jak působí na rozvoj jejich pohybových schopností a volejbalových dovedností a dále zda tato forma volejbalu dokáže děti vhodně připravit pro budoucí šestkový volejbal. Metody práce: Pro splnění tohoto cíle byl zvolen kvantitativní výzkum s metodou dotazování. Dotazník byl rozeslán trenérům minivolejbalu elektronickou poštou. Získané informace byly rozebrány v diskusi a byl z nich vyvozen závěr. Výsledky práce: Výsledky jsou zobrazeny pro lepší přehlednost v tabulkách, grafech a jsou doplněny komentářem. Získaná data byla vyhodnocena a porovnána s literaturou a doporučeními odborníků. Klíčová slova: děti, pohybové schopnosti, trénink, hráč, kategorie
Hodnocení motorické docility adolescentů se specifickými poruchami učení a chování.
Kaňka, Ladislav ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Hodnocení motorické docility adolescentů se specifickými poruchami učení a chování. Zpracoval: Bc. Ladislav Kaňka Vedoucí diplomové práce: prof. Ing. Václav Bunc, CSc. Cíl práce: Cílem práce je na základě Iowa-Brace testu zhodnotit motorickou docilitu žáků se specifickými poruchami učení a chování a porovnat výsledky s daty s žáků bez těchto poruch. Metodika práce: Testování motorické zdatnosti za pomocí Iowa-Brace testu žáků se specifickými poruchami učení a chování ve věku 13-14 let (starší školní věk) s následným porovnáním s žáky, kteří tyto specifické poruchy učení a chování nemají. Data byla zpracována za pomoci programu IBM SPSS Statistics 24 a poté vyhodnocena. Výsledky práce: Specifické poruchy učení a chování mají významný negativní vliv na motorickou docilitu jedince, což bylo prokázáno nižším výkonem studentů s těmito poruchami v testu zkoumajícím motorickou docilitu probandů (Iowa-Brace testu). Rozdíly v celkovém výkonu v Iowa-Brace testu závisí více na přítomnosti specifických poruch učení a chování než na pohlaví jedince. Největší rozdíl mezi žáky s a bez specifických poruch učení a chování byl zaznamenán ve cviku "Turek" (cvik hodnotící úroveň koordinačních schopností a kloubní pohyblivost), kdy žáci bez specifických poruch učení a chování dosáhli o polovinu lepších výsledků...
Kondiční trénink u hráčů volejbalu v juniorském věku
Keclík, Jan ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Kondiční trénink u hráčů volejbalu v juniorském věku Cíl práce: Hlavním cílem bakalářské práce je vyhodnocení užitého kondičního tréninku pro juniorské hráče volejbalu. Metody: V bakalářské práci byly využity metody měření a pozorování s následným vyhodnocením získaných dat, za pomoci analyticko-syntetických postupů a metody komparace. Výsledky: Výsledky přináší efektivitu využitého kondičního tréninku pro juniorské hráče volejbalu. Budou se zabývat vstupními a výstupními daty. Klíčová slova: Pohybové schopnosti, herní činnosti, volejbal, trénink, hráč.
Vliv motorických dovedností na sociální začleňování u osob s kombinovaným postižením
ČERMÁKOVÁ, Eva
Práce se zabývá vlivem motorických dovedností na sociální začlenění u osob s kombinovaným postižením. Postupně jsou vysvětleny základní pojmy: zdravotní postižení, kombinované postižení, sociální začlenění a motorické dovednosti. Dále jsou zde charakterizovány osoby s těžkým kombinovaným postižením mentální a tělesné složky. Jsou také rozpracovány některé aspekty pro jejich sociální začlenění, pro sociální práci s nimi a pro nácvik pohybových dovedností. Na vybraném sociálním zařízení Stacionáři Človíček je ukázáno, jakým způsobem a za jakých okolností je možné nacvičovat motorické dovednosti v sociální službě. Nakonec jsou uvedeny dvě kazuistiky. Na nich je prezentován vliv pohybových aktivit na sociální začlenění u lidí se zmiňovaným postižením.
Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Elsnicová, Kamila ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku AUTOR Kamila Elsnicová KATEDRA Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D. ABSTRAKT Bakalářská práce pojednává o vhodných pohybových aktivitách u dětí předškolního věku. Cílem této bakalářské práce je vytvoření návrhu metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. V teoretické části je věnována pozornost lidské motorice, základním pohybovým schopnostem, motorickému učení a charakteristice předškolního věku. V praktické části je uveden návrh metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro děti předškolního věku. Prvním dílčím úkolem bylo seznámení se se Školními vzdělávacími programy vybraných mateřských škol. Druhým dílčím úkolem bylo metodou polostrukturovaného rozhovoru provedeno dotazníkové šetření s učitelkami tělesné výchovy v prvních třídách základní školy a jeho následná analýza. Na základě získaných výsledků byla navržena metodická příručka vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. Výsledky ukázaly, že většina dětí prvních tříd na začátku školního roku nemá správně osvojené vybrané pohybové dovednosti. Závěrem vyplývá, že pokud budou děti před nástupem do školy systematicky připravovány vhodnými pohybovými aktivitami na zvládnutí vybraných pohybových dovedností, budou lépe zvládat výuku tělesné výchovy na...
Metodika pro rozvoj techniky bruslení na bruslařském trenažeru
Soukup, Jan ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
Název práce: Metodika pro rozvoj techniky bruslení na bruslařském trenažeru. Cíl práce: Cílem práce je kompilace dostupných poznatků o metodice zlepšování techniky bruslení za pomoci bruslařského trenažeru a analýza progresu techniky bruslení u vybraných hrá-čů ledního hokeje v průběhu komplexního tréninkového programu s využitím bruslař-ského trenažeru. Klíčová slova: Lední hokej, hokejový trenažer, kinematická analýza, hokejové doved-nosti, motorické schopnosti, bruslení, moderní pomůcky Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.